CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, November 7, 2009

(2) Apakah jawapannya? (Samb...)



Sang puteri tidak putus-putus mengutus surat kepada sang putera. Adakah sang putera masih ingat hari ini adalah hari istimewa untuk sang puteri? 'Mengapa perlu diam, putera?', keluh hati sang puteri. 'Puteri mahu ucapan istimewa dari bibirmu', bisik sang puteri.

Hilangmu puteri ibaratkan seperti daun kering yang dibawa angin taufan. Pantas..... tidak sempat untuk puteri bertanya mengapa dan kenapa?. Salahkah diri ini diberi ruang untuk mengetahui kisah sebenarnya? sedangkan segala cerita, kita pernah kongsikan bersama. Apakah yang tersirat di hatimu wahai sang putera?!

Terik sinaran mentari membuatkan sang puteri berasa letih. Baru sahaja mahu melelapkan matanya, Abu datang mengirim surat.. "Putera!", jerit puteri. Kemudian, sang puteri terus segera mencapainya...dan membuka surat dengan keriangan. Manakala, Abu terus terbang semula ke tempat asalnya. Terpaku membacanya.. 'Apakah benar apa yang puteri baca ini? '..Alhamdulillah... Hilangmu putera adalah kejayaan bermakna untuk dirimu dan diriku...




0 Comments:

Post a Comment